🧐 behind the scenes 🧐

Af en toe zoom ik even uit op mijn manier van werken en schaaf ik bij.


Vandaag nam ik mijn taakflow er even bij van de voorbereiding van de jaarrekening en werkte deze nog meer uit zodat zowel voor de ondernemer als voor mezelf het tijdsverloop helder kan gecommuniceerd worden.

Ik heb namelijk voor elke taak die er in een boekhoudkundig jaar valt een taak met diverse subtaken klaarstaan die volgens een bepaalde planning uitrolt. Dit helpt allereerst om bepaalde zaken niet te vergeten en deadlines te respecteren maar vooral ook om niet alles in mijn hoofd te moeten onthouden en dus veel meer rust te krijgen daarboven.

Zo kregen de ondernemingen met een boekjaar dat eindigt op 31/12 alvast een eerste mailtje waarin ik helder communiceer wanneer die laatste ontbrekende zaken van vorig jaar in Yuki moeten verschijnen en kunnen ze de bespreking van de jaarrekening alvast inplannen in mijn agenda.

Uiteraard is het voor de ondernemingen die hun boekhouding als een pareltje up to date houden een piece of cake 🍰 en hoeven ze geen extra tijd vrij te maken om te zoeken naar ontbrekende bonnetjes of facturen , maar de realiteit leert me dat er altijd wel nog iets op zich laat wachten. Misschien was er een factuur waarop het BTW nummer ontbrak dat werd opgevraagd bij de leverancier en nog niet ontvangen of werd er een duplicaat opgevraagd van een verloren gegane factuur.

Dankzij een CRM tool zoals AdminPulse , speciaal voor accountants ,die kan gekoppeld worden aan de deadlines van mijn flow kan de nodige actie gebeuren met een heldere planning.

Werken aan je onderneming is dus net zo belangrijk als werken in je onderneming, ook voor mij.

Pin It on Pinterest