Misschien heb je al eens een belasting controleur over de vloer gehad ?
Of misschien heeft jouw boekhouder al eens gesakkerd wanneer je een factuur binnenbracht waarop jouw eigen BTW nummer niet vermeld stond ?
Is het nodig om voor elke beroepskost ook effectief een factuur te vragen ?
Waarom dan wel ?

Wanneer je een BTW plichtige onderneming hebt ( je dient dus elke maand of elke drie maanden een BTW aangifte in ) kan je pas BTW op de kosten voor de beroep terug aan vragen via die aangifte als je over een geldige factuur beschikt.
Staat niet jouw naam , maar die van je partner op de factuur , en ontbreekt bovendien jouw BTW nummer dan zou de belastingcontroleur hier wel eens lastig over kunnen doen.
Maar zelfs wanneer je geen BTW aangiften moet indienen , laat je toch altijd een factuur aan jouw zaak opnamen.
Hoe doe je dat makkelijkste ?
Stop gewoon een visitekaartje in jouw portemonnee en geef dit af aan de kassa wanneer je aankopen doet voor je beroep . Op de manier heb je meteen ook he BTW nummer altijd bij de hand .
Ken je iemand die deze informatie kan gebruiken?
Schroom dan niet om dit bericht te delen.
Groetjes,
Cindy van BoekhouderOnline