Ik krijg wel eens de vraag : hoe krijg je dat allemaal gedaan?

  • Een eigen bedrijf
  • Personeel leiden
  • Online cursussen maken
  • Je eigen website onderhouden

Naast:

  • Een gezin met 2 tieners
  • Een man die ook een eigen zaak geeft
  • Een groot huis onderhouden
  • Een grote tuin op orde houden
  • Tijd hebben om te sporten
  • Tijd hebben om elke dag te lezen
  • Je kinderen elke dag zelf van school halen
  • Helpen bij het huishouden
  • Boodschappen doen

Wel ik verklap je mijn geheim:

Plannen

Ik schreef er eerder op de blog al over maar alles is een kwestie van plannen.

Zo werk ik al jaren tot 15 u en niet op woensdagmiddag.

Ik haal zo mijn jongste zoon nog zelf op van school en combineer dat vaak met het afhalen van bestelde boodschappen of ik laat de boodschappen aan huis leveren.

Ik plan mijn sportmomenten in mijn agenda en schakel een geweldig lieve poetshulp in om elke week het grote poetswerk te doen.

Ik was een hele week door en vouw alles meteen netjes op en sorteer een mandje strijk.

Ik houd mijn huishouden onder dezelfde planning als mijn bedrijf.

Niets gaat vanzelf.

Ik plan dus in welke afspraken er aan komen de komende 3 weken, welke voorbereiding daar dient voor te gebeuren en plan ook die voorbereiding in.

Ik leerde plannen als een Pro dankzij:

  • Getting things done van David Allen
  • Grip van Rik Pastoor
  • Baas over Eigen Tijd van Werk en Leven

En voor je schrik krijgt dat ik 24/7 aan het werk ben, geen zorgen. Op dit ogenblik geniet ik op mijn terras van de eerste zonnestralen.

Ik heb wat in de tuin gewerkt deze namiddag. Ik zie dat zelf als een therapeutische tijdsbesteding. 🤭

Door te plannen heb ik ook vaste momenten in de week waarop ik de betalingen doe in mijn bedrijf, facturen uitstuur, mails beantwoorden heb ik dus wel gewoon tijd om te lunchen overdag, de hondjes uit te laten ‘ s avonds en er te zijn als mens naast de ondernemer.

Loopt jouw leven soms wat in het honderd?

Neem even een leeg blad papier en schrijf de komende 3 weken eens uit. Het zal de eerste stap zijn richting meer structuur.

Pin It on Pinterest